본문 바로가기
영어-쉽게 배우자/동영상 영어

How to make stress your friend

by 영어 거래소 2023. 3. 7.

https://www.youtube.com/watch?v=31xlQTO4B2w 

 

 

 

I have a confession to make. But first, I want you to make a little confession to me. 

저는 고백할 게 하나 있습니다. 하지만 먼저, 여러분께서 제게 작은 고백을 하셨으면 해요.

 

In the past year, I want you to just raise your hand if you've experienced relatively little stress. Anyone?

과거에 말이죠, 그냥 손 들어주세요. 혹시 상대적으로 적은 스트레스를 받은 분이 계신다면, 있으신가요?

 

How about a moderate amount of stress?

적당한 정도의 스트레스를 경험하신 분은요?

 

Who has experienced a lot of stress? Yeah. Me too.

적당한 정도의 스트레스를 경험하신 분은요?

 

But that is not my confession. My confession is this: I am a health psychologist, 

하지만 이건 제 고백이 아닙니다. 제 고백은 이거예요. 저는 건강 심리학자입니다.

 

and my mission is to help people be happier and healthier.

그리고 제 임무는 사람들이 더 행복하고 더 건강해지도록 돕는 일이죠.

 

But I fear that something I've been teaching for the last 10 years is doing more harm than good, 

하지만 저는 제가 지난 10년간 가르쳐온 것이 이롭기보단 오히려 해롭지 않을지 두렵습니다

 

and it has to do with stress. For years I've been telling people, stress makes you sick. 

그리고 이건 스트레스와 관련이 있죠. 수 년간 저는 사람들에게 스트레스가 그들을 병들게 한다고 말해왔어요

 

It increases the risk of everything from the common cold to cardiovascular disease. 

스트레스는 감기부터 심혈관 질환의 위험성까지 증가시킵니다.

 

Basically, I've turned stress into the enemy. But I have changed my mind about stress, and today, I want to change yours.

말하자면, 저는 스트레스를 적으로 여겼습니다. 하지만 저는 스트레스에 대한 제 생각을 바꿨습니다. 그리고 오늘, 저는 여러분의 생각도 변화시키고자 합니다.