본문 바로가기
영어-쉽게 배우자/동영상 영어

36개의 질문으로 사랑에 빠지는 법

by 영어 거래소 2021. 4. 11.

https://youtu.be/fk2uYKC6fTk

Are you totally nervous, too 마찬가지로 정말 긴장되나요?

Oh yeah

 

Oh, I'm, like, dying right now.

저는 지금 죽을 것 같네요.

 

A viral New York Times article featured 36 questions that can supposedly make any two people fall in love

한 뉴욕 타임스 기사에 어떤 두 사람도 사랑에 빠지게 할 수 있다는 36가지 질문이 실려 화제가 되고 있습니다.

 

We wanted to see what would happen if we asked these questions to two complete strangers on a blind date.

소개팅 자리에서 서로를 전혀 모르던 두 사람이 서로 이 질문을 하면 어떤 일이 생기는지 알아보고 싶었습니다.

 

I'm Dani, I am single. 저는 다니고, 싱글이에요.

I've never really been in a relationship but what I'm looking for in a person, I don't know, just fun.

누굴 진지하게 사귀어본 적은 없어요. 제가 바라는 이상형이요? 잘 모르겠네요. 그냥 재미있으면 돼요.

 

I'm really scared actually.

사실 너무 겁나요.

But like excited nervous.

그렇지만 신나면서 긴장돼요.

 

Hopefully my hands don't sweat or somthing. 손에서 땀이 나거나 하지 않았으면 좋겠네요.

I'm Dani, Nice to meet you. Andrew. Nice to meet you. I'm Andrew.

전 앤드류입니다.

 

Right now, I'm just trying to meet people and have a general idea of what type of person I would like to meet, but not trying to put on any blinders.

지금은 그냥 여러 사람등 만나면서 어떤 사람을 만나고 싶은지 대략 알아가려고 해요. 한 사람에게만 집중하지 않으려고요.

 

- put blinders on : 좁은 견해를 가지다, 주변 사정에 어둡다.

 

What kind of tea do you like? 어떤 차 좋아하세요

I don't know 모르겠어요 Um, peppermint 음, 페퍼민트요.

Yeah, I like peppermint. 네, 저도 페퍼민트 차 좋아해요.

 

This is fun. Are you excited? 재밌네요. 신나시죠?

Im excited and nervous. 신나면서 긴장돼요.

Yeah. Me too 저도요.